Na zajęciach logopedycznych rozwijamy i kształtujemy mowę, usprawniamy narządy mowy, pracujemy nad prawidłowym oddechem, a także niwelujemy zaburzenia mowy. Najlepiej uczymy się poprzez zabawę, dlatego na zajęciach logopedycznych nie brakuje kreatywnych ćwiczeń i pomocy logopedycznych.
Zajęcia z psychologiem to czas dla podopiecznych na poznanie siebie, swoich zainteresowań, preferencji i upodobań. To czas, w którym wychowankowie mogą porozmawiać o swoich osiągnięciach, problemach i trudach dnia codziennego. Podopieczni wraz z psychologiem uczą się przeżywać emocje, trenują umiejętności społeczne, a także rozwijają swoje funkcje poznawcze takie jak pamięć, uwaga, spostrzegawczość, logiczne myślenie, rozumienie.
Fizjoterapia wykorzystuje w usprawnianiu ruch i inne czynniki fizyczne w celu poprawy lub powrotu do pełnej sprawności osób, które na skutek wad wrodzonych, urazów, chorób doznają różnych ograniczeń ruchowych i funkcjonalnych.
Podczas zajęć fizjoterapeutycznych nasi wychowankowie korzystają ze specjalistycznych kombinezonów rehabilitacyjnych (Dunag 02 i Spider). W efekcie ich zastosowania normalizuje się napięcie mięśniowe, przywraca postawa oraz wzór ruchowy, redukują się patologiczne odruchy. Ponadto mają pozytywny wpływ na układ błędnikowy, stymulują mózg oraz polepszają pracę układu nerwowego.
w której środkiem leczniczym jest ruch.
w której wykorzystywane są zabiegi fizykalne.
polegającego na masowaniu odpowiednich części ciała w zależności od potrzeb.
Nauczyciele wykorzystują w swojej pracy z wychowankami elementy Metody Krakowskiej prof. dr hab. Jagody Cieszyńskiej. To terapia neurobiologiczna stymulująca wszystkie funkcje poznawcze dziecka.
Na zajęciach wprowadzamy program nauki czytania metodą symultaniczno–sekwencyjną, która pomaga naszym podopiecznym w czytaniu swoich pierwszych liter, sylab i słów.
To indywidualna droga do systemu komunikacji z podopiecznym. Dzięki odpowiedniemu doborowi znaków (graficznych, przestrzenno-dotykowych) i narzędzi wysokiej technologii np. Big Mack, Mówik, GoTalk, LetMeTalk podopieczny wyraża swoje potrzeby i emocje, dokonuje wyboru, a w konsekwencji nawiązuje relacje z innymi osobami.
To interaktywna metoda, która służy do zabawy i nauki. Dzięki projektorowi nasi podopieczni mogą ćwiczyć spostrzegawczość, grać w wirtualną piłkę nożną, a także uczyć się liczenia czy łączenia wyrazów w pary. Magiczny dywan jest uwielbianą formą aktywności przez naszych wychowanków.
Miejsce pełne różnych dźwięków, mocy kolorów i magicznych świateł. To tutaj nasi podopieczni mogą się zrelaksować, wyciszyć, pobudzić zmysły. Poznają przedmioty o różnych strukturach, słuchają dźwięków przyrody lub poznają mnogość barw.
Metoda treningu słuchowego, której głównym celem jest wspieranie funkcji słuchowej człowieka, w drodze czego nastąpić ma poprawa koncentracji, kreatywności, rozwój zdolności lingwistycznych i komunikacyjnych, jak również zwiększenie potencjału człowieka w nauce i rozwoju psychoruchowym.
Polega na bardzo delikatnej manipulacji i ucisku (5g) w obrębie czaszki, miednicy, przepony, klatki piersiowej i kości krzyżowej, w celu rozluźnienia struktur łączno-tkankowych. Poprawia ona krążenie w naczyniach, ukrwienie narządów i pracę układu nerwowego. Podstawy tej terapii oparte są na anatomii i fizjologii. Wykorzystujemy trzy fizjologiczne rytmy naszego organizmu: rytm bicia serca, rytm oddechowy i rytm kranialny.
Bardzo ważnym aspektem dla naszych podopiecznych jest rozwój duchowy. Uczestniczą oni w zajęciach z religii, gdzie pogłębiają wiarę i swoją relację z Bogiem. A także biorą udział w rekolekcjach i przygotowują się do Sakramentów Świętych.
© 2021 Benedyktyński Zakątek | Wszelkie prawa zastrzeżone | Realizacja: Szalony Lemur